måndag 2 juli 2012

Nanna Johansson - Mig blir du snart kär i

Köpte den nyligen efter att ha garvat åt vissa av enrutingarna som finns i den (men oxå på nätet) i över ett år nu. Det blir en kortis för det finns inte så mycket att säga utom fan i jävla helvete va bra det är! Det är argt, rått, vasst, roligt, galet, äckligt, skruvat och klarsynt. Ganska feministiskt (för att uttrycka sej milt) och delvis får serierna mej att känna mej som en gammal sunkig gubbe. Nanna är mer i takt med sin tid än dom flesta serieskapare jag läst och som exempel kan jag säga att ni som gått från Christensen till Kellerman för att känna att ni är lite mer med i det moderna livets puls bör titta hit istället. Finns det nåt jag inte gillar? Ja, jag är inte helförljust i teckningarna. Smaksak det där, om innehållet är bra och teckningarna inte skymmer det (som jag kan tycka att dom gör hos tex Sara Granér) så spelar det mindre roll för denna genre. Så det blir bara att köpa resten oxå va det lider. Här är en länk till hennes sida http://www.fulheten.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar